Search

Content Details

اتحادیه انفجارهای اخیر در افغانستان را خطرناک و مجرمانه توصیف کرد

اتحادیه انفجارهای اخیر در افغانستان را خطرناک و مجرمانه توصیف کرد
اتحادیه جهانی علمای مسلمان انفجارهای اخیر افغانستان را به شدت محکوم کرد و داعش را مسؤول آن دانست. اتحادیه این اقدامات خرابکارانه را جنایتی نابخشودنی توصیف کرد که در تمام شرایع و قوانین بین‌المللی حرام است. 
اتحادیه از جوانان فریب خورده منتسب به داعش خواست به عقل و خرد باز گردند و از ارتکاب چنین جنایاتی که با عقیده‌ و شریعت اسلامی منافات دارد بپرهیزند و بدانند که به خاطر این جنایات نزد خدا سخت مجازات خواهند شد. 
اتحادیه تأکید کرد جنایات اخیر در افغانستان در سایه‌ی امارتی که تمام توان خود را برای اجرای شریعت اسلامی به کار می‌گیرد، دلیل دیگری است که داعش و گروه‌های مشابه هیچ ارتباطی با اسلام و اصول اولیه‌ی آن ندارند. در غیر این صورت این گروه‌ها چگونه مسلمانان را به ناحق قتل عام می‌کنند؟ چگونه است در کشور مسلمانی انفجار می‌کنند که مجاهدانش بر نیروهای شر و طغیان پیروز شده‌اند و آن را از چنگال آمریکا بیرون آورده‌اند؟ 
همه‌ی این دلایل نشان می‌دهد که گروه‌های افراطی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی و منطقه‌ای ساخته شده‌اند تا چهره‌ی اسلام را مخدوش نمایند و راه را برای ورود اشغالگران بیگانه به کشورهای اسلامی باز کرده و بر گرده مسلمانان سوار کنند.  
همه‌ی ائتلاف‌های بین‌المللی در افغانستان، عراق، سوریه، مالی، سومالی و دیگر کشورها با سرپوش مبارزه با تروریسیم (داعش و امثال آن) وارد شده‌اند. مسلمانان به ویژه اهل سنت و جماعت در تمام این کشورها از این گروه‌ها زیان‌های فراوانی دیده‌اند و همواره آب به آسیاب دشمنان اسلام ریخته‌‌اند. در این میان اسلامی که بر عدالت و عزت و مهرورزی استوار است ضربه خورده است. 
به همین خاطر از جوانان فریفته‌ی عضو این جماعت‌های تروریستی و تکفیری می‌خواهیم به راه راست بازگردند و به سوی خدا توبه کنند. بیایند در خدمت به امت و سازندگی و پیشرفت کشور سهیم باشند. از مرزهای کشورهایشان در برابر اشغالگرانی که به بهانه‌ی مبارزه با تروریسم وارد می‌شوند پاسداری کنند و به ترویج اسلام بپردازند که خداوند آن را مایه‌ی رحمت برای جهانیان توصیف می‌کند: 
"وَقُلِ ٱعْمَلُواْ فَسَيَرَى ٱللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُۥ وَٱلْمُؤْمِنُونَ" (التوبة - 105)
و بگو: [هر كارى مى‌خواهيد] بكنيد، كه به زودى خدا و پيامبر او و مؤمنان در كردار شما خواهند نگريست.
{وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ}
دکتر علی قره داغی         دکتر احمد ریسونی 
دبیرکل                 رئیس اتحادیه


Tags:



Search

Latest Tweets

Latest Posts

Branches