البحث

التفاصيل

اتحادیه بر ضرورت نشست سازمان همکاری اسلامی برای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان تأکید کرد

اتحادیه بر ضرورت نشست سازمان همکاری اسلامی برای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان تأکید کرد

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان تصریح کرد: اتحادیه خواستار نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان و کمک‌رسانی فوری به ملت مظلوم این کشور و سامان دادن به خانه‌ی اسلامی داخلی برای دستیابی هر چه سریع‌تر به رسمیت بین‌المللی و بازگرداندن پول‌های ضبط شده‌ی افغانستان به مردم این کشور شد.

اتحادیه بر این باور است که برادری ایجاب می‌کند از ملت افغانستان حمایت کنیم و در این وضعیت دشوار آنان را تنها نگذاریم. به نهادهای آموزشی و اقتصادی و اجتماعی و قضایی این کشور کمک کنیم تا سقوط نکنند؛ چرا که در صورت سقوط این نهاد‌ها آشوب و ناامنی فراگیر می‌شود و گروه‌های تروریستی برای خرابکاری بیشتر از آن سوء استفاده می‌کنند.

به همین مناسبت اتحادیه از فراخوان کشورهای عربستان سعودی و قطر برای نشست سازمان همکاری اسلامی در سطح وزیران خارجه حمایت می‌کند و بر این باور است که اقتضای برادری و مصالح کلان امت اسلامی و شرایط دشواری که بر مردم افغانستان می‌گذرد ایجاب می‌کند این نشست هر چه سریع‌تر برگزار شود. مردم افغانستان در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند؛ نبود منابع کافی برای حقوق و دستمزد و کمبود اقلام بهداشتی و غذایی و هزینه‌ی لازم برای اداره‌ی نهادها شدیدا آنها را تحت فشار قرار داده است.

اتحادیه تسریع در کمک‌رسانی و رفع نیازهای مردم افغانستان را امری ضروری می‌داند به ویژه در شرایط ناپایدار جوی و بارش برف که منجر به مرگ بسیاری از انسان‌ها می‌شود. پیامبر اکرم در این باره فرموده است:

"مثل المؤمنين في توادهم وتراحمهم وتعاطفهم كمثل الجسد الواحد إذا اشتكى منه عضو تداعى له سائر الجسد بالسهر والحمى"

مؤمنان در محبت و دلسوزی و هم‌دردی مانند پیکر واحدی هستند که اگر عضوی از آن به درد آید، سایر اعضا با بیداری و تب و لرز با آن هم‌دردی می‌کنند.

 {وَاللَّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ}

دکتر علی قره داغی

 دبیرکل





التالي
الاختيارات المغربية في التديّن والتمذهب
السابق
القدس.. مستوطنون يحطمون مركبات فلسطينية

البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع