البحث

التفاصيل

درخواست خیرخواهانه‌ی اتحادیه جهانی علمای مسلمان از دولت‌های سودان و اتیوپی

الرابط المختصر :

درخواست خیرخواهانه‌ی اتحادیه جهانی علمای مسلمان از دولت‌های سودان و اتیوپی
اختلافات را با گفتگو حل و فصل کنید و هزینه‌ی جنگ و درگیری را در راه توسعه‌ی کشور و مبارزه با فقر و وبا و گرسنگی صرف کنید. 
به نیابت از هیچ کس وارد جنگ نشوید که ملت‌های شما توان تحمل فقر و کرونا و جنگ‌افرزوی را ندارند؛ درباره‌ی آنان از خدا پروا کنید.
رخدادهای اخیر در سودان و اتیوپی که باعث کشته و رخمی شدن شماری از نظامیان شد قلب‌های ما را جریحه‌دار کرد؛ کشتن ناحق انسان‌ها ضایعه‌ای جبران‌نپذیر است و خدای متعال در این زمینه می‌فرماید: 
"أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا" [مائده: 32] 
هرکس کسی را جز به قصاص قتل، یا به جزای فساد در روی زمین، بکشد مانند این است که همه مردم را کشته باشد، و هرکس کسی را زنده بدارد مانند این است که همه مردم را زنده داشته باشد.
ملت‌های سودان و اتیوپی ریشه‌های مشترک تاریخی و دینی دارند و می‌توانند با هم بر سر میز گفتگو بنشینند؛ بنابراین نباید به دلایل واهی خون یک‌دیگر را بریزند. اگر مشکلی وجود داشته باشد راه حل آن تنها گفتگو است. 
متأسفانه بسیاری از جنگ‌های منطقه‌ نیابتی هستند که به نیابت از صاحبان منافع منطقه‌ای و بین‌المللی افروخته می‌شود. به همین خاطر از مقامات دو کشور همسایه می‌خواهیم با هم بنشینند و راه گفتگو را برگزینند؛ از جنگ‌هایی که منطقه را به نابودی می‌کشاند و ملت‌های فقیر و بی‌کار منطقه را بیش از پیش به دردسر می‌اندازد دوری کنید. ملت‌هایی که بیماری کرونا هم دردهایشان را دو چندان کرده است. اینان دیگر تحمل جنگ‌های خانمان‌سوزی را که تر و خشک را با هم می‌سوزاند ندارند. به همین خاطر ما خواستار تشکیل کمیته‌ای مشترک برای تحقیق و حل و فصل اختلافات و رسیدن به راه حل سریع در سطح کلان هستیم. 
بدانید که شیاطین بزرگ بشری با مال و رسانه‌ و نیروی انسانی خود در صدد بحران‌آفرینی هستند تا پروژه‌ی صهیو آمریکی را به کرسی نشانند و رؤیای صهیونیست‌ها در تضعیف حکومت‌های متحد و یکپارچه‌ی خاورمیانه را محقق کنند و دولت اشغالگر را در رأس امور قرار دهند.
ما همگان را از این فتنه‌ها برحذر می‌داریم که در صورت افتادن در آنها برون‌رفت آسان نخواهد بود. 
امید است خدای متعال همگان را در آنچه به سود دولت دوست و همسایه است موفق گرداند. اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز آمادگی خود را برای هر گونه آتش‌بس و برقراری صلح و آرامش اعلام می‌کند. 
دکتر علی قره داغی 
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان


: الأوسمة



التالي
حول فقه الواقع
السابق
تأملات في اسمي الله "الرحمن والرحيم"

البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع