البحث

التفاصيل

اتحادیه جهانی علمای مسلمان عید سعید فطر را به امت اسلامی تبریک گفت

الرابط المختصر :

اتحادیه جهانی علمای مسلمان عید سعید فطر را به امت اسلامی تبریک گفت

اتحادیه جهانی علمای مسلمان ضمن تبریک عید سعید فطر به امت اسلامی اعم از ملت و رهبران جهان اسلام، ابراز امیدواری کرد خدای متعال روزه و نماز و اعمال صالح مؤمنان را مقبول درگاهش قرار دهد و این وبای کشنده را دفع کند تا بار دیگر شعائر دینی برگزار و مساجد خدا آباد شوند. 

اتحادیه همگان را به صلح همه‌جانبه و دوری از اختلافات داخلی و پرداختن به تزکیه و آراستن به صفات زیبا دعوت کرد و خواستار همکاری و هم‌بستگی در راستای حمایت از مظلومان و پاسداشت مقدسات و تلاش برای تحقق خیر و رحمت و مهربانی شد. 

اتحادیه جهانی علمای مسلمان فرا رسیدن عید سعید فطر، موسم خیرات و برکات را به امت اسلامی اعم از رهبران، علماء، اندیشمندان و ملت‌ها تبریک و تهنیت گفت و از خدای بزرگ خواست این عید را قرین امنیت و آسایش، ایمان و تندرستی و توفیق در راستای آنچه خود می‌پسندد قرار دهد. همکان را در راستای مقاصد و اهداف این عید یاری کند؛ قدم‌هایشان را در راه بهتر شدن و بهتر زیستن استوار گرداند تا عید را همراه وحدت و آزادی امت و حاکمیت شریعت و اعتلای دین خدا درک کنند و ملل مظلوم به ویژه ملت فلسطین و دیگر ملت‌ها به حقوق‌شان برسند. 

اتحادیه با تضرع و زاری از درگاه الهی خواست این وبای کشنده را از جهانیان دفع کند تا بار دیگر شعائر الهی برگزار و مساجد مسلمانان آبادان شود. 

اتحادیه با غنیمت شمردن فرصت عید از رهبران امت اسلامی خواست به یاری برادران‌ فلسطینی خود بشتابند و در دفاع از قدس و مسجد الاقصی و قبله‌ی اول مسلمان و محل اسرای رسول خدا دریغ نورزند و مظلومان را در هر جایی که هستند یاری دهند. 

از رهبران امت، علمای شریعت، صاحب‌نظران، اندیشمندان و اصحاب رسانه خواست در حال امت درنگ کنند و در راستای تحقق وحدت و همکاری و هم‌بستگی تا رسیدن به امت خیر و مهربانی که خداوند برای آنان خواسته است از پای ننشینند و با ارائه‌ی الگوی نیک در پیشرفت و امنیت و ثبات و آزادی و عدالت و گسترش اسلام در جهان، اعتبار و خیریت و مأموریت خیرخواهانه‌ی امت را تحقق بخشند: "كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ" [آل عمران: 110] 

اتحادیه امت اسلامی را به گریه و زاری به درگاه خدا و انجام کارهای خیر و بخشش مال و دارایی در راه نیازمندان و بیوه‌زنان و یتیمان دعوت کرد به ویژه در روزگاری که امت و جهان بشری به خاطر کرونا در وضعیت دشواری به سر می‌برد. صدقه خشم پروردگار را خاموش می‌کند و باعث دفع بلا می‌شود و به عمر آدمی می‌افزاید. رسول خدا می‌فرماید: "صنائع المعروف تقي مصارع السوء" کارهای نیز انسان را از حوادث بد حفظ می‌کند. [طبرانی؛ 8/312 با اسناد حسن]

دکتر علی قره داغی دکتر احمد ریسونی 

دبیرکل رئیس اتحادیه


: الأوسمة



التالي
الاتحاد ينعي فضيلة الشيخ الدكتور مصطفى خرمدل رحمه الله
السابق
بماذا نودع رمضان؟

البحث في الموقع

فروع الاتحاد


عرض الفروع